Pagina's

maandag 20 februari 2017

Blogberichten

De kinderen mochten vorige week op de computer of op de laptops werken. Er zijn enkele kids die een verslagje schreven.

--> Over het thema 'Wat een weertje'

We vonden het leuk om de weerselementen te leren.
We moesten zelfs een quiz doen.
We zijn ook naar het Pime geweest.
We keken ook een filmpje van een tornado.
Bij de quiz heeft 3B gewonnen!
We kennen de kaart van België helemaal van buiten.
Vorige week deden we ook nog een toets en een toneeltje.

Daaaaaaaaaaaag
Kaat & Jaane

***
Hallo,
Ik ben Chiel en ik ga iets vertellen over het weer.
Ik werkte samen met Lowietje. Het was moeilijk om echt samen te werken.
Lowietje deed het wel heel goed.
Je moest tijdens het weerbericht het weer aanwijzen.
Je moest vertellen hoe warm het was.
Thuis moesten we oefenen. Dat was plezant!
In ons weerbericht was wel 20-30 graden. In het noorden van het land ligt Antwerpen en in het zuiden de Ardennen. Aan de zijkant ligt de kust. Dat is de zee!

Dada
Chiel
***

De toets: het weer beschrijven.
Ik vond het leuk om een toets te doen.
Toen de toets klaar was, mochten we even kleuren. Dat vond ik ook leuk. Het was super!
Ik vond de toets wel een beetje gemakkelijk. Vonden jullie dat ook? Ik moest de temperatuur buiten aflezen en naar het weer kijken.
Groetjes,

Daniella
***
Hallo,
We hebben een weerbericht gemaakt.
We leerden over het weer.
We kennen nu de temperatuur, bewolking, wind en neerslag.
Sourik en ik moesten samen een weerbericht maken.
We hebben veel geleerd en het was leuk!
De juf heeft het opgenomen met haar camera. Ik had veel stress.
We moesten onze tekst van buiten leren.
De juf tekende het land op het bord.
We kozen ook symbolen van het weer.
Vandaag deden we ook de toets na het hele thema.

Groetjes,
Jade


--> Over de diaboloshow:

Hallo iedereen,

We mochten een diaboloshow op de speelplaats doen voor de klas.Maaike, Daniella, Kaat, Jaane, Ines, Jade en nog meer. 
Genevaldo kon niet mee doen. Hij had buikpijn en koorts. 
Dat was jammer! 

Sourik en Genevaldo
***
Dag beste klasgenootjes,
We hebben een diaboloshow gedaan, leuk hé!
We hebben veel speciale trucjes gezien:
Een diabolo op een stokje, in de lucht gooien, …enz.
Seppe heeft ook een trucje gedaan.
Bijna iedereen deed trucjes, zelfs ik.
De juf vond het ook heel speciaal.
Dag lieve klasgenootjes! Nog veel succes en geluk!

Marie


--> Over de klas 

Dag klaswebloggers,

Vandaag hebben we een toets gedaan.
We deden ook een les godsdienst.
In de toets kwamen oefeningen van maal en gedeeld door. Het was dus een rekentoets.
Op de speelplaats hebben we handbal gedaan en toen de bel ging moesten we naar binnen.
Dag klaswebloggers tot de volgende keer!

Genevaldo




Wat plezierig om al jullie berichtjes te lezen! Goed bezig reporters! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...