Pagina's

zaterdag 8 oktober 2016

Knikkerbanen


Hallo, beste klasgenootjes.
Onze tandem is afgewerkt en op 7 oktober was het ook tentoonstelling van alle tandemkunstwerken. Ze waren allemaal echt supermooi. Je mocht stemmen en de mama's en papa's kwamen ook kijken en stemmen. De klas met de meeste stemmen krijgt een prijs, en ik hoop dat 3a gaat winnen want ik zit zelf in 3a.

Maar ik ga het nu niet hebben over onze tandemknutselwerkjes maar wel over een ... ZELFGEMAAKTE KNIKKERBAAN!
Zoals jullie wel al horen, hebben we een zelfgemaakte knikkerbaan gemaakt met wc-rolletjes, tape (natuurlijk, anders kunnen we niets vastkleven) enzovoort.
De meeste kinderen zaten in  groepjes van 4, 5 of 6 personen. Ik zat in een groepje met Floor, Odette, Jolien, Suhijlia en natuurlijk ook ikzelf.
Wij hadden een knikkerbaan waarbij de knikker eerst door een keukenrol rolde, dan tussen 2 meterlatten die tegen elkaar leunden, daarna ging de knikker in een gaatje dat de meester in een doos had gemaakt. Daarna rolde de knikker weer in een buis en toen in een plastieken drinkflesje en tenslotte door een grote buis van mentos en in mijn brooddoos. Naast mijn brooddoos had ik een finishvlag  gekleefd.
En trouwens we hebben een nieuwe stagiair: meester Seppe, en hij kwam een hele dag kijken en helpen.
Het was een topdag!
Groetjes,
Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...