Pagina's

dinsdag 6 januari 2015

Blogmeisjes


Hallo, ik ben Kaat.
Ik ga jullie vertellen over mijn kerstvakantie. De eerste week hebben we niets bijzonders gedaan. Maar de 2de week wel.
We waren maandag met de trein naar China Light geweest in de Zoo van Antwerpen. Het was heel indrukwekkend.
Toen we terug naar het station gingen, hebben we een anderhalf uur op onze trein moeten wachten. Dan was het ongeveer 8 uur. Dan kwam onze trein er eindelijk aan. En dan stopte die niet in Mortsel Oude God, maar aan Mortsel Liersesteenweg en zo tot in Mechelen. Dan is er speciaal voor ons een trein gestopt bij Mortsel Oude God en dan was het 10 of 11 uur toen we aankwamen. En ik was doodmoe.
Een dag of 2 later gingen we naar de Ardennen met vrienden. Daar lag 5 cm sneeuw. Dat vond ik wel leuk. Want in Vlaanderen was de sneeuw al gesmolten. Toen het oudejaarsavond was, zaten we nog steeds in de Ardennen. We zijn tot 10 uur op gebleven.
De volgende dag toen het 6 uur 's avonds was, gingen we door. Naar onze neefjes 2 dagen logeren. De 2de dag hebben we koekjes gebakken.
Groetjes van Kaat.

***


Hallo, ik ben Lies
Ik ben naar de Sound of Music geweest. Dat is een musical.
Dat gaat over de familie von Trap. Die familie had 7 kinderen.
Op een dag kwam er een nieuwe gouvernante. Dat is een oppas. Ze leerde al de kinderen zingen.
Die oppas heette Maria. Maria zat in het klooster. Ze kwam voor alles te laat, alleen voor het eten niet. 
Nu luisteren we naar de muziek van de Sound of Music. Mijn zus en ik dansen altijd op de muziek. Liesl, de oudste, had een vriendje die Rolf heette. De familie ging een optreden doen van
zingen. Rolf zat bij de nazis. 
Groetjes, Lies

***


Hallo, ik ben Hannah.
Ik ben op vakantie geweest.
Ik ben naar Denemarken geweest en het was heel leuk.
In de stad Kopenhagen we zijn ook gaan shoppen.
Ik heb een trainingspak gekocht.
Het was er wel niet zo warm.
Toen ik terug in België was, is er een vriendin komen slapen.
En we zijn naar Kinepolis gegaan, naar de film Beertje Paddington.
Het was heel leuk.
Groetjes, Hannah.

1 opmerking:

  1. heel leuke Jules16 januari 2015 om 10:52

    Lies mijn neef wou daar ook keigraag naar toe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...