Pagina's

donderdag 27 november 2014

Ziekenzorg

Hallo, lieve meester Marc. 
Gaat het nu al beter met uw rug? 
Je weet natuurlijk nog niet wie ik ben. Maar je moet mijn naam raden. Een tip: ik speel trombone ... 
Ik ben Jokke natuurlijk, wie anders?
Is het goed dat ik mijn trombone op een andere keer meeneem. Want ik neem hem liever mee als u er bent. Juf Kim en juf Heidi zijn ook heel tof. Maar ik mis u het allermeest. Ik hoop dat je snel weer beter wordt.
Ik ben nu bijna een week ziek. 
Groetjes, Jokke.

Hoi, Jokke!
Je trombone later meebrengen vind ik prima, want ik ben er wel erg benieuwd naar. En ik had al spijt dat ik jouw optreden zou missen!
Doe maar vele hartelijke groeten aan juf Kim en juf Heidi.
Meester Marc

***

Dag meester Marc,
Mijn papa ligt ook in het ziekenhuis.
Hij is gisteren geopereerd.

En ik ben zelf ook ziek.
Amélie

Oeps! Amélie. Dat is geen goed nieuws.
Maar wel als jullie beiden terug beter zullen zijn, natuurlijk.
Daar duim ik voor! Doe zeker je papa mijn groeten.
Meester Marc

***

Lieve meester Marc,
Ik hoop dat je snel weer beter wordt.
Groetjes, Astrita xxx

Hallo, Astrita.
Ik doe mijn best hoor, om snel weer beter te worden.
Maar ik vrees dat 't langer duurt dan ik wel zou willen ...
Meester Marc

En oh, Astrita, zeg eens tegen alle kinderen:
Solidair zijn met de meester vindt ie fijn, maar daarom hoeven ze zélf niet ook ziek te worden, hoor.

Jules - en andere kinderen; wéér een woord om op te zoeken: solidair of solidariteit.
Tip.
Hier kan je makkelijk de betekenis van woorden vinden: Muiswerk Woordenboek.

1 opmerking:

  1. Lieve meester Marc
    op 2/12/2014 hebben we met 3b marsepein gemaakt bv:een banaan,een aardbei of mandarijn en een peer
    Kato was jarig en heeft getrakteerd met cupcake's.
    Het was superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...