Pagina's

maandag 3 november 2014

Kippen

Deze kip kan een auto besturen!
Hallo,
Ik schrijf graag over dieren, daarom ben ik bezig met een boek. Ik wens jullie veel leesplezier met mijn eerste verhaal: 


De kip.
De kip is een vogelsoort. Ze is heel interessant. Thuis heb ik ook kippen. Ze heten Rainbow en Thierry. Rainbow heeft veel kleuren, Thierry is bruin. Ze zijn heel lief.
Soms zijn ze bang voor mensen en katten. Ze eten graag graan maar bij mij lusten ze geen sla en leggen ook geen eieren meer. Maar dat is zo in de herfst, dus jullie moeten je geen zorgen maken.
Maar als je een haan koopt, dan zal je veel moeten werken hoor:
1) Elke dag om half zeven opstaan.
2) Er is heel veel lawaai.
3) Elke dag voeren.
4) Veel hun hok poetsen, misschien een beetje saai. Maar het is de moeite waard!
Dit zijn de 4 meest belangrijke dingen die je moet doen.

Soms zijn ze kindjes aan het maken. Dan moet je ze met rust laten want anders gaat misschien het kuikentje zes tenen krijgen of vijf!
Dus mensen die dit lezen: je moet ze altijd met rust laten, a.u.b.


Nog veel leesplezier,
Basil

Bang voor katten?

1 opmerking:

  1. Dag Basil,

    Wij zijn alvast fan! Hopelijk komt er snel een volgend dieren -verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...