Pagina's

woensdag 12 november 2014

De kat



Mijn tweede verhaal over dieren: De Kat.

De kat is een heel interessant dier. Hij is heel lief en is een vleeseter.
Hij eet muizen en ook vogels. Je hebt ze in vele kleuren. In het zwart en er zijn ook rosse en witte of gevlekte.

Katten zijn ook heel lenig. Ze kunnen springen op hoge muren en als ze naar beneden springen, dan komen ze altijd op hun pootjes terecht.

Hier zijn de vijf belangrijkste dingen die je zeker moet weten en doen :
1) Zeker elke dag voeren.
2) Nooit je kat in een kippenhok zetten, ze zouden gaan vechten.
3) Zeker een speeltje meebrengen voor je kat.
4) Een kat moet altijd buiten kunnen lopen.
5) Meestal je kat knuffelen.

Sommige mensen zijn allergisch voor katten, zoals mijn mama. Ze vindt katten dan ook niet leuk. En als ze een kat ziet, dan moet ze niezen en hoesten.
Maar dat is niet zo erg hoor, de meeste mensen houden van katten. Mijn twee buren hebben alle twee katten. Soms komen die katten wel eens langs in mijn tuin en soms jagen ze op mijn kippen. Maar dan ben ik er en pak ik een glas water en dan lopen de katten weg!

Ik wens jullie nog veel leesplezier!
Basil

2 opmerkingen:

  1. Een heel mooi verhaal Basil. Ik hoop ook dat er een verhaal komt
    over een paard. maar dat hoeft niet perse hoor. Groetjes van Kaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kij grapeg die poes wil eten

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...