Pagina's

maandag 13 oktober 2014

Vorige eeuw


Woensdag mochten we ons verkleden zoals in 1930. 
Mama heeft een schortje voor mij gemaakt. 
We gingen 1930 naspelen. 
Vroeger schreven de mensen niet met balpen, maar met inkt. 
Daarom schreven we met inkt een gebedje. 
De meisjes en de jongens zaten nooit samen in de klas en dat zou ik niet leuk vinden. 
We hebben oude spelletjes gespeeld zoals bikkelen, hoelahoepen, springtouwen. 
Mijn papa heeft nog oude bikkels. 
Vroeger was het op zaterdag ook een halve dag school. 
Ik wist dat al want ik heb dat in een Tinyboek gelezen.
Groetjes van Lies

Bekijk hier alle foto's.

11 opmerkingen:

  1. Ik vond het heel leuk. Ik wil het nog eens doen. Omdat het heel leuk is om met een kroontjespen te schrijven. En ook om met een griffel op een lei te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een korte dag maar een leuke dag en een mooie foto. Ik vond de hoepel ook heel leuk en de spelletjes en in de klas ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het heel leuk omdat wij met knikkers hebben gespeeld. We hebben ook met hoepels gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het leuk om verkleed naar school te komen . En om te schrijven als vroeger .Het was tof om in de klas te leren als vroeger en ik heb ook geluk dat ik niet in de hoek moest staan .Het was heel tof .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lies, ik vind je verhaal heel mooi. Ik vind het leuk dat je zoiets moois hebt geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond met de hoepel spelen en de tol wel leuk! En het verkleden ook wel heel leuk! En met de inkt te schrijven en het was gemakkelijk. En het is spijtig dat het maar een halve dag duurde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het heel leuk ik wil het nog eens doen. Omdat het heel leuk is om met griffel op een lei te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het tof dat je zoiets leuks hebt geschreven. En ook dat je zo mooi gekleed naar school kwam. En dat we met een kroontjespen hebben geschreven. En ik vond het leuk dat de meisjes in één klas hebben gezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo, meester. Dat zag er al even leuk uit als bij ons vorig jaar!
    Groetjes Olivia uit 4b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een lieve opmerking, Olivia. Dankjewel!

      Verwijderen
    2. Graag gedaan meester!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...