Pagina's

vrijdag 4 oktober 2013

Wat een leuke dag!

Hallo,
Ik ben Milan. Vandaag was een keileuke dag! We moesten ons verkleden zoals vroeger mijn oma en opa gekleed waren om naar school te gaan. Ik had ook bretellen aan en een pet zoals vroeger. Meester Marc was grappig wanneer hij Lode alsof slaag gaf met de stok achter het muurtje. We hebben ezelsoren gemaakt, die moest je vroeger opzetten als je stout was geweest. 
Ik heb vandaag met mama de muffins al gemaakt voor vrijdag, want dan ben ik jarig en ik word al 8 jaar! 
Dit was mijn verhaaltje van vandaag.

Groetjes,
Milan 

Je muffins waren ongelooflijk lekker Milan! Wij hebben er heerlijk van gesmuld!



Dag allemaal,
Iedereen die dit leest, raadt echt nooit wat we gedaan hebben! We hebben ons verkleed zoals in de jaren 1930! Dat was echt wel leuk. Ik zal alles vertellen wat er gebeurd is...
Toen we bij de school aankwamen hadden we gemerkt dat niet alle kinderen van het derde leerjaar iets van vroeger aanhadden. Maar de meeste hadden wel goede kleren aan. Toen de bel ging, ging iedereen in de rij staan zoals altijd. Toen ik de juf zag, moest ik heel hard lachen. Alle jongens en meisjes hadden mooie kleedjes aan. Margot en ik waren een tweeling. Toen we naar binnen gingen was alles nog even normaal. We hebben gewoon wat gerekend en geturnd. Dan was het speeltijd en tijdens de speeltijd hadden de jongens knikkers bij. De bel ging weer maar nu begon het echte werk.

Onze banken werden op een rij gezet en let maar eens op...! Na het turnen had Margot haar rokje verkeerd aangedaan en Rein had dat gezien. En ze riep dat ze Margot haar onderbroek kon zien. En toen zie de juf: 'Voets! Kom hier! En ga maar op je blote knieën zitten." En Rein deed dat en kreeg ezelsoren van de juf. De juf maakte ze vlug en zette ze op Reins hoofd. En Rein bleef lachen want ze riep dat ze dorst had en dat ze naar het toilet moest. Maar de juf zei altijd dat Rein moest zwijgen. En toen gingen we voort. Margot was de hele tijd aan het babbelen en aan het giechelen. De juf zei: "Stas! Ga maar vanachter staan! En schrijf 10 keer je tekstje van de tulp over!" En de volgende die stout was, was Lotje. Die zei iets (ik weet niet wat) en ze moest van de juf het Onze Vader zingen van voor in de klas. Toen kwam Lode binnen. Hij had ezelsoren op en moest zich laten zien aan iedereen. Dan gingen we met iedereen naar buiten voor de klasfoto. En toen schrok ik! Toen ik buiten kwam had niet alleen Lode ezelsoren maar alle jongens! De meester en juf trokken de klasfoto's. Eerst de jongens apart met de meester. Milan had een bordje vast en iedereen trok een heel serieus gezicht. Het was wel goed gelukt. En toen waren de meisjes aan de beurt. Lotje mocht het bordje vasthouden met 'meisjesschool'. Wij moesten ook heel serieus kijken. Als we klaar waren mochten we gaan spelen. Het was toch wel een hele leuke dag en ik hoop op nog zo'n dag! 

Sam 



1 opmerking:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...