Pagina's

woensdag 2 oktober 2013

Naar school in 1930



Hier zijn we met de foto's van deze voormiddag.
Het was een groot succes, onze schooldag in 1930!
Je merkte het de voorgaande dagen al op: het leefde bij de kinderen.
En vanmorgen kwamen die - maar ook veel ouders! - met een brede glimlach de speelplaats opgestapt.
Hoe konden zuster Sofia (soeur Sophie) en meester Verschueren dan ook voldoende streng blijven met zo'n vrolijke bende!?

Ik denk dat de foto's voor zich spreken.
Voor het overige rekenen we nu meer dan ooit op onze reporters.
Laat jullie teksten maar komen, kinderen!

Door op deze link te klikken, kom je meteen bij het fotoalbum uit.
Ik heb alvast zitten nagenieten bij die leuke plaatjes ...

En o ja! Natuurlijk mag je commentaar kwijt.
Klik daarvoor maar op reacties!
Hier kan je nog eens nalezen hoe het precies moet.

22 opmerkingen:

  1. het was super leuk en dat vind mijn mama ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zuster Sofie en Meester Marc,

    Een hele dikke proficiat met jullie thema "school anno 1930"!
    Het was voor de ouders een hele leuke zoektocht naar kledij uit het verleden en voor de kinderen een heel leerrijke ervaring, ze kwamen uit school gelopen en ze waren het allemaal unaniem eens dat het vroeger allemaal veel strenger was dan nu !

    Een dikke proficiat

    Mama Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! Zeer origineel idee en prachtige uitvoering!
    Ik bewonder oprecht jullie inzet!
    Pure nostalgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was super en heel heel leuk.
    De foto's waren ook tof en grappig.

    Groetjes, Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastische foto's en ongelofelijk tof initiatief! Sam kan er niet over zwijgen en is laaiend enthousiast. "Amai mama, degene die mogen blijven zitten dit jaar in 't 3e hebben écht wel geluk he! Die mogen zich nog een keertje verkleden." ;-) Proficiat zuster Sofia en meester Verschueren voor jullie toffe ideeën en jullie enthousiasme en bedankt om onze kids zo'n supertoffe tijd te bezorgen!
    Mama van Sam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Sam nog nooit zoveel weten babbelen op een halve dag. Ze was inderdaad dol enthousiast. Daar worden wij alleen maar blij van! :-)

      Verwijderen
  6. Beste Soeur Sophie en Meester Marc,

    wat een suuuuuuuper toffe foto's. Wat zijn de kids mooi verkleed !
    Precies een reportage zoals die vroeger bij Bonnemama in de gang hing...
    Groetjes van mama Diane.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja meester Marc,
    Ik herinner me het nog mijn 4de leerjaar, er is nog niets veranderd denk ik! Mijn meester Marc zag er net zo uit. ;-)

    Geert (papa van Rein)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En Geertje is nog altijd even brutaal.
      Schrijf 100 keer "Ik mag de meester niet uitlachen." en elk woord in een andere kleur!

      Verwijderen
  8. Zeer geachte meester Verschueren,
    Het is mij ter oren gekomen dat Lode 2 maal van de garde heeft gekregen vandaag. Ik heb hem dan nog maar een uurtje in het kolenhok gestoken. Ik heb er alle vertrouwen in, meester Verschueren, dat u hem dit schooljaar welopgevoede manieren zal bijbrengen.
    Hoogachtend,
    de mama van Lode

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U mag gerust zijn, mevrouw.
      Ik zeg altijd: wie niet horen wil, moet maar voelen!

      Verwijderen
    2. Weledelgeboren meester Verschueren,
      Uit goede bron heb ik vernomen dat Marijke, moeder van Lode, niet eens over een kolenhok beschikt. Die hele familie probeert zich in deze barre wintermaanden te verwarmen boven een houtvuurtje.
      Hoogachtingsvolle groeten,
      Philippe Leroi

      Verwijderen
    3. Mensen zonder kolenhok? In deze tijden? Dat houd je toch niet voor mogelijk!

      Verwijderen
  9. Puik werk zuster (en Mr Marc)!

    Mama was gisteren naar de foto's aan het kijken en ik dacht dat ze nog op de site van de Red Star Line zat :p.

    Leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is zuster Sofia nog niet naar Amerika geëmigreerd!

      Verwijderen
  10. woow de fotos waren super mooi.
    en grappig

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...