Pagina's

woensdag 10 april 2013

Yurls


Yurls is een gratis tool waarmee je (educatieve) favorieten op het internet kunt verzamelen, ordenen en delen.
Dat betekent dat we op een eenvoudige manier allerlei interessante links kunnen samenbrengen.
Zo'n Yurls-pagina's uitbouwen staat al lang op mijn to do-lijstje.
Ooit was ik er al eens aan begonnen, maar de afgelopen dagen heb ik dan uiteindelijk doorgezet.

Je kan die linkenverzameling meteen bekijken als je hierboven op de tab "Oefenen" klikt.
Ik heb het zo maar genoemd omdat we vooral zullen linken naar onlineoefeningen voor de kinderen.
Zo heb ik bijvoorbeeld op de pagina "Wiskunde: Tafels oefenen" al een massa oefenlinks bij elkaar gesprokkeld.
Maar er kunnen ook links naar filmpjes of naar websites met meer informatie worden opgeslagen.
Er is zo al aardig wat te zien op de pagina "WO: dino's", omdat daarover ons volgende WO-thema gaat.

De overige pagina's zullen voortdurend worden aangevuld, naarmate we interessante items tegenkomen.
Net zo goed kunnen er pagina's bij aangemaakt worden als we dat zinvol vinden.

Nog 'n grijze dag deze week? Dan kunnen de kinderen al eens een tafelspelletje spelen ...
Ik wens ze veel leer- en speelplezier met deze Yurls-pagina's!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...