Pagina's

maandag 15 april 2013

Dino-dinges



tekst en muziek: André Rooymans © 2001

Lang, heel lang geleden,
toen er nog geen mens bestond,
liepen er al grote beesten
op de aarde rond.

Ze briesten en ze beten
en ze hadden een lange nek,
maar ik weet niet hoe ze heten,
want die namen zijn zo gek:

Dinodinges, brontodinges
en tyrodingesrex.
Ik geef ze wel een eigen naam
een leuke, of iets geks:

Waggelsaurus, huppelsaurus,
dikke vette potensaurus,
fladdersaurus, knuffelsaurus,
bolle buikenrex
minisaurus, megasaurus,
papa- en een mamasaurus,
happosaurus, bijtosaurus,
lange nekkenrex,

lollisaurus, dropposaurus,
frites met mayonaisesaurus,
supersaurus, discosaurus,
neusgaten-rex,
stekelsaurus, pokosaurus,
voetbal-, tennis-, pingpongsaurus,
wiebelsaurus, vliegersaurus,
zwiebelstaartenrex.

'k Heb al mijn eigen dinobeesten
bij elkaar in de kast gezet
en als ik dan zo naar ze kijk, dan lijkt het,
lijkt het net,
alsof er eentje grommend zegt:
Ik heb dan wel een gekke naam,
maar bijten dat kan ik echt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...