Pagina's

maandag 25 februari 2013

Geen huis meer



"Wonen" is nu ons thema van WO.
Maar je kan - spijtig genoeg - helemaal geen huis meer hebben!
Als je op de vlucht bent, bijvoorbeeld.
Ook daar hebben we aandacht voor.
En daarover gaat dit liedje.


Geen huis meer

Het land waar ik vandaan kom
is in rep en roer.
Er wordt gevochten.
Ze schieten zomaar mensen dood.
De huizen staan in brand.
En bruggen zijn ontploft.
De mensen vluchten naar plekken
waar het veilig is.

Ik heb geen huis meer en geen land.
En al mijn speelgoed is verbrand.
Is verbrand.

Mijn vader en mijn moeder zijn verschrikkelijk bang.
Ze maken ruzie.
En zelfs mijn opa heeft gehuild.
We slapen nu bij vreemden in een koude schuur.
Ze zijn wel aardig.
Maar wat moeten wij hier op den duur?

Ik heb geen huis meer en geen land.
En al mijn speelgoed is verbrand.
Is verbrand.

Maar als het donker is
en mijn familie slaapt,
ben ik eventjes gelukkig.
Want wij zijn bij elkaar!

Oehoe ...

Ik heb geen huis meer en geen land.
En al mijn speelgoed is verbrand.
Is verbrand.

Is verbrand …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...