Pagina's

zondag 27 januari 2013

Chinese taalles


Waar komt de meester nu mee af?!
Wel, ... dit hebben we nodig in de Chinese taalles.
Meer vertel ik er nog niet van.

Taugeh taugeh the tjong khing,
ik wou dat ‘k naar China ging,
taugeh taugeh tsjeu la ling,
hoor eens wat ik zing:
Li tsjeh li tsjeh loempia,
loempia fong leng.

Peking nanking goe loe jok,
sla de maat maar met je stok.
Foe jong haj, tsjap tsjoi, tai pé
zing maar allemaal mee:
Li tsjeh li tsjeh loempia,
loempia fong leng.

Op de brug daar stond een heer,
hij zag sterretjes in het meer.
Visjes, visjes, af en aan,
zwommen langs de maan.
Li tsjeh li tsjeh loempia,
loempia fong leng.

点击这里这首诗中国人听到

Kleine tip: donderdag is het Gedichtendag ...

1 opmerking:

  1. ik schrijf een gedicht over mijn knuffel.
    nee zij heet niet snuffel.
    zij heeft twee armpjes en twee beentjes en tien schattige teentjes
    en haar naam is AAPPIE!
    het is een klein aapje
    zoals haar deuggennieten baasje


    RANIA 3a

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...