Pagina's

vrijdag 14 december 2012

(B)engeltjes



Kerstknutsels?
Hoe? Wat? Waar? Wanneer? Waarom? Waarmee? ...

Wij hebben blogreporters nodig om op deze prangende vragen te antwoorden!
Hiero of daaro.

14/12/2012 - 20:34
We hebben donderdag 13 december engeltjes gemaakt.
Het was heel leuk. We hadden een flesje gekregen. 

Dan moesten we vleugels tekenen. Een kleine en een grote. 
Dan hadden we een hoofdje geplakt. 
Ondertussen heeft de meester al gaatjes in de flesjes geboord. 
Toen hebben we een touwtje mogen kiezen: rood of blauw of oranje. Ik had oranje gepakt. Dan hebben we in de gaatjes de touwtjes gestopt. 
Dan hadden we katoen gepakt en met lijm op het hoofd geplakt. 
Dan hadden we de vleugeltjes met plakband vast gekleefd. 
Dan gingen we naar de meester om de ogen en mond en wangen te tekenen. De ogen en mond hebben we met een dikke stift getekend. En de wangen met roze kleur gekleurd. 
Spijtig nu ben ik klaar. Maar de volgende keer maken we zeker meer pret!
Uw reporter,

David
Da-ag!

15/12/2012 - 14:32 
Vrijdag 13 december hebben we een kerstengeltje geknutseld. 
We hebben eerst een ijskommetje ondersteboven gezet. Dat was het lijfje. 
Dan hebben we er een balletje piepschuim op vastgeplakt met hééle straffe lijm. 
Daarna kwam de meester rond met een boor. Hij maakte langs elke kant een gaatje waar we een touwtje door moesten steken, dat stelde de armpjes voor. 
En tenslotte nog het haar van wol. 
Uiteraard nog een gezichtje. Dat maakten we met een alchoholstift voor de oogjes, de mond en de neus en roze verf voor de blozende wangetjes. 
Ik zelf had een stukje van het touw geknipt en dat dan nog eens doormidden. Dat had ik het erin geprikt als oorbellen. 
Het was in ieder geval superleuk.
P.S. Kijk maar eens naar de foto's!
Da-ag! XXX 

Elisa C.

16/12/2012 - 14:57
Hallo, meester Marc. 
De engeltjes maken was wel tof. Maar alle knutselwerkjes zijn wel leuk. 
Dus zou ik wel nog knutselwerkjes willen maken, bijvoorbeeld  'Levende Frieten' of een masker of, als het kan: robotten. 
Maar meester Marc, als jij nog betere ideetjes hebt, dan maken we die gewoon.
Groetjes van Zeno.

Ho, Zeno! Dat van die 'Levende Frieten' moet je me toch eens uitleggen, hoor. Je maakt me wel benieuwd ...

4 opmerkingen:

  1. Mijn engeltje heet Gabriel!




    HAHAHA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spijtig kon ik niet me doen maar ik kon er ook niet aan doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meester heb je al mijn berichtje gelezen?




    David

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Erynn
    Ik ga met jou volgende week tussen de middag nog zo'n engeltje knutselen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...