Pagina's

donderdag 12 april 2012

Vogels


Wat zag ik daar gisteren boven Borsbeek, hoog in de lucht?
Ik keek nog een tweede keer héél goed, want ik geloofde eerst mijn eigen ogen niet.
Een ooievaar!
De Molenbeekvallei in Vremde is natuurlijk vlakbij. En daar worden geregeld ooievaars gezien.
Vorige zomer zag ik ook al eens een hele groep ooievaars in de weidebeemden langs het Netekanaal.

En hier zie!  
Terwijl ik dit berichtje schrijf, krijg ik een mailtje van Gustaaf
Hij schrijft:

De slechtvalkjes zijn uitgekomen!
Dag meester,
Ik heb iets gemaild over de slechtvalk.
Er zijn eitjes uitgekomen van de slechtvalken in Brussel!
Hieronder zie je het, en het is live!
Gustaaf
Klik op de foto om naar de webcam te gaan.
Dat doet mij denken aan de webcams van Beleef de lente.
Hoever zouden de vogels daar al zijn in hun nestjes? 
Ik merk dat de ooievaars en de slechtvalken daar (nog) broeden. Maar andere vogels moeten er nog aan beginnen.
Boeiend om daar zo nu en dan te gaan kijken ...

Geen opmerkingen: