Pagina's

dinsdag 24 januari 2012

Hoe weet die dat toch?!

Hoe weet de meester wat de kinderen gedaan hebben op bloon.nl? En hoe ze het er van af brachten?
Dat is erg eenvoudig.
Ik kan een overzicht bekijken van de hele klas. De afbeelding daarvan zie je hierboven.
De namen van de kinderen heb ik uitgewist. Die zijn nu niet belangrijk.
Je ziet dat iedereen woordpakket 13 als taak had. Bij "totaal" merk je dat er kinderen het woordpakket eenmaal, tweemaal, driemaal of zelfs viermaal (of meer!) hebben geoefend. Een groen blokje betekent dat ze daarbij minder dan 4 fouten hebben gemaakt. Oranje: 4 tot 8 fouten. Er bestaat ook rood: meer dan 8 fouten. Maar dat heeft gelukkig niemand.
Het precieze aantal fouten staat in het kolommetje ernaast. En wil ik nog meer details? Dan klik ik achter een kind op "logboek".
Daar zie ik nu dat Piet op 16 januari in woordpakket 13 nog 5 fouten heeft gemaakt. Ik klik dan op "fouten" en ik kan meteen de fouten van Piet bekijken.
 
Toch denk ik dat 't met Piet nu wel snor zit. Op 16 januari heeft hij immers nóg twee keer het woordpakket geoefend. Tweemaal foutloos! En ik merk dat hij ook driemaal zijn eerder gemaakte fouten nog eens extra heeft geoefend. Die Piet is goed bezig!

Maar nu begrijpen jullie het vast wel hé, meisjes en jongens:
de meester ziet ALLES!


(Nog eens opfrissen hoe wij met bloon.nl werken? Klik dan hier.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...