Pagina's

donderdag 8 december 2011

Bananen


Robbe bracht een tros bananen mee. Niet zomaar bananen.
Nee, bananen uit Benin in Afrika. Dat land ligt wel 5000 km hiervandaan. Dat is meer dan 6 uur vliegen!

A = België (in Europa) en B = Benin (in Afrika).
Maar voor Robbes mama is die afstand geen probleem.
Zij werkt op een vliegtuig!
En zo zijn die bananen dus in onze klas terecht gekomen: lekker vers, recht van de markt in Afrika.
Dat was smullen. Bedankt voor dat fijne cadeautje!

Als extraatje zet ik hier een eenvoudig bananenspelletje bij.
De kleine aapjes proberen de bananen van de grote aap te pakken. Zonder dat die dat merkt natuurlijk.
Klik om bananen te stelen als de gorilla afgeleid is door wat anders.
Klik op de afbeelding om naar het spel te gaan. Klik op "Play" om het spel te beginnen. Op "replay" om nog eens te spelen.
Veel plezier!
(Enige gelijkenis met bestaande personen is louter toevallig.)


14/12
Robbe had bananen uit Afrika.
Dylan lustte de banaan niet.
Ik vond het heel spijtig voor Dylan!
De andere kindjes van mijn klas vonden ze wel lekker.
Ik vond de bananen van Robbe ook heel lekker!
Groetjes, 

1 opmerking:

  1. Robbe had banaanen uit Afrika.
    Dylan lusste de banaan niet.
    Ik vond het heel spijtig voor Dylan!
    De andere kintjes ven mijn klas vonden ze wel lekker.
    Ik vond de banaanen van Robbe ook heel lekker!
    groetjes Zoe

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...