Pagina's

woensdag 6 juli 2011

Vakantie


En zo zit het schooljaar 2010-2011 er ook alweer op ...
Ik was zeer "gepakt" door de filmpjes. (Hoewel die trailer wel een serieus stukje overdreven is, zeg.)
Van al dat filmen wist ik niks. Ik kan dus af en toe nog echt naïef zijn. Dat blijkt.
Bedankt, iedereen!
Dit was een schooljaar om nooit te vergeten. En hoe kan ik het - ook op deze blog - beter definitief afsluiten, dan hierna nog eens te publiceren wat al op de rapporten stond?

Ik vond dit een superschooljaar. Met achttien lieve schatten; zeven toffe kerels en elf fijne meiden!
't Zijn meestal leuke klasgroepen in het derde, maar zo bijzonder als deze heb ik ze nog niet vaak meegemaakt.
Er was geen ruzie, geen achterklap, geen tegendraadsheid, geen gezeur, geen uitlacherij, geen gepest, ...  Nooit vechten, duwen, trekken. Eigenlijk niks negatiefs. Of het zal zo pietluttig geweest zijn dat ik het nu al vergeten ben.
Maar veel positiefs was er wel! En voortdurend, een heel schooljaar lang. We lachten samen heel wat af. We dachten samen na, werkten samen en hielpen elkaar. Er was altijd enthousiasme in de klas, bereidheid om er aan te beginnen. Er was openheid voor de anderen en aanvaarding. Iedereen kreeg kansen en werd gewaardeerd. De kinderen voelden zich veilig en gerust onder elkaar en durfden en konden daardoor ook meer dan ze zelf eerst voor mogelijk hadden gehouden. Denk maar aan de spreekbeurten.
Zoiets doet een meester héél veel deugd.
En zeg nu niet: dat schrijft hij elk jaar. Want dat is niet zo.
Ik wens jullie een hele lange, prettige vakantie, meisjes en jongens. En doe het dan goed in het vierde, hé. Beloofd!?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...