Pagina's

dinsdag 8 februari 2011

Nog musicalberichten!



Vandaag bedacht ik dat 'k nog enkele fotootjes van de musicalvoorstelling op mijn GSM had staan. Ik bedoel natuurlijk van vóór de voorstelling. Want je mag geen opnames maken als het stuk bezig is. Ik toon ze hierboven. Echt geweldig zijn ze niet. Maar ze geven toch een idee van de sfeer vooraf.

Hieronder komen dan weer een reeks verslagjes die verschillende klasreporters nog stuurden. En daar zijn er weer erg knappe bij. Bedankt meisjes en jongens!

Wij gingen naar Oliver Twist kijken. Met de tram zijn wij naar Antwerpen gereden. Het duurde lang voordat wij er waren. Eindelijk zijn we aangekomen en de musical Oliver Twist begon. Oliver maakte veel slechte dingen mee, maar op het laatste kwam alles goed.
Ik vond het een heel leuke dag.
Louis

Oliver Twist
Er was eens een jongen die Oliver heette en hij vroeg naar meer eten. Ze verkochten hem maar aan een begrafenisondernemer, maar daar ging het ook niet al te goed en hij liep weg naar Londen bij de rijke mensen.
Daar ontmoette hij Dodger. Die bracht hem naar de dievenbende van Fagin. Dodger stal een zakdoek voor Fagin en toen dachten ze dat Oliver het gedaan had en ze pakten hem en brachten hem naar de rechter.
En toen had hij ontkend en mocht hij weer vrij en kwam er een verrassend einde.
Thomas

Ik vond het heel leuk. Er waren heel leuke liedjes. Er was een keimooi liedje toen Oliver bij de begrafenisondernemer was. Soms was ik bang maar dan kroop ik bij Rosie. Ik was bang van het oude vrouwtje. Ik schrok toen Nancy dood ging. Ik vond het grappig wanneer ze aan het lopen waren omdat ze aan het lopen waren maar eigenlijk stonden ze stil. Ik wou dat we de musical nog eens mochten zien.
Emma R.

Oliver Twist
Oliver is een weesjongen. Hij vroeg meer eten. Maar dan moesten ze hem niet meer hebben in het weeshuis.
Dan moest hij naar de begrafenisondernemer. Daar moest hij vluchten. Hij vluchtte naar Londen.
Daar kwam hij bij de dieven benden terecht.
Toen ontdekte meneer Brownlow dat Oliver zijn kleinzoon was. Dus hij mocht bij meneer Brownlow wonen.
Zoé

Wij zijn vrijdag naar Oliver gaan kijken. Toen we onderweg waren, was er veel wind. De musical Oliver was leuk. Ik vond het eng dat Nancy werd vermoord.
Oliver kon mooi zingen en wij zongen het liedje "Hé, kom er maar bij!" mee.
Ik vond Fagin grappig. Soms leek het of hij een beetje poppenkast speelde met de voorwerpen die hij gestolen had. Oliver en Dodger speelden de hoofdrol.
Er waren veel acteurs en zangers. Er was ook veel publiek. Het was een grote zaal.
En de rest zien jullie in de musical Oliver!
Lore

Oliver!
Op 4 februari 2011 zijn we naar de musical Oliver gaan kijken.
Oliver is een wees die woont in een weeshuis. Hij krijgt te weinig eten en vraagt een extra portie brokkenpap, een vieze grijze smurrie, bheeeuuk!
Mister Bumble wordt heel boos en verkoopt Oliver aan een begrafenisondernemer. Maar Oliver vindt het daar niet fijn want hij wordt er gepest. Oliver rent 7 dagen lang en komt in Londen aan.
Dodger vindt Oliver op een trap en brengt hem naar Fagin. Fagin leert de kinderen hoe je dingen moet pikken. De volgende dag worden de kinderen weggestuurd om op straat mensen te pikkedieven. Mister Brownlow wordt bestolen door Dodger maar die denkt dat Oliver het gedaan heeft. Oliver rent weg maar botst tegen een dikke meneer en valt flauw. Oliver moet voor de rechtbank komen maar gelukkig heeft iemand gezien dat andere jongens Mister Brownlow hebben overvallen en Oliver is terug vrij. Oliver gaat mee met Mister Brownlow naar huis. Mister Brownlow zorgt goed voor Oliver omdat hij vindt dat zijn gezicht hem bekend voorkomt.
Oliver krijgt geld mee om boeken te betalen in de bibliotheek. Op straat probeert Bill Sikes Oliver mee te nemen naar het rovershol, maar dat lukt niet want er rijdt een koets voorbij en Oliver kan weglopen. Als de kust veilig is, probeert hij nog eens een keer maar wordt door Nancy en Bill gepakt. Zij brengen Oliver naar het rovershol. Fagin en Bill maken ruzie om het geld en de boeken. Nancy krijgt spijt om wat ze gedaan heeft en maakt een afspraak met Mister Brownlow aan de brug. Hij komt net te laat want Nancy wordt vermoordt door Bill Sikes. De politie gaat op zoek naar de moordenaar en volgt de hond van Bill Sikes. De politie valt binnen in het rovershol en neemt de slechterikken gevangen. Oliver mag terug mee met Mister Brownlow. Mister Brownlow vraagt de spullen van het weeshuis en daar zit een gouden hangertje tussen van zijn dochter Agnes. Oliver is de kleinzoon van Mister Brownlow en mag voor altijd bij hem blijven.
Einde.
Wout

1 opmerking:

  1. Vrijdag was het een leuke dag. Ik vertrok met de twee klassen 3a en 3b en dan nog mijn rugzak. In de musical werd er veel gezongen en gedanst. Er waren
    kleine en grote kinderen bij.En tijdens de pauze
    mochten we naar de wc.Ik vond het een super musical,
    zeker gaan kijken hé!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...