Pagina's

dinsdag 8 februari 2011

En nog meer ...



10/02 - Vrijdag was het een leuke dag. Ik vertrok met de twee klassen 3a en 3b en dan nog mijn rugzak. In de musical werd er veel gezongen en gedanst. Er waren kleine en grote kinderen bij. En tijdens de pauze mochten we naar de wc. Ik vond het een super musical, zeker gaan kijken hé!
Milan

Vrijdag 4 februari gingen we naar de musical Oliver.
Oliver is een jongen die in een weeshuis woont. Zij krijgen er niet genoeg eten en op een keer vraagt Oliver heel vriendelijk aan de sir om meer.
De sir wordt boos en Oliver wordt voor 3 pond verkocht aan een begrafenisondernemer. Daar krijgt hij ook alleen maar restjes te eten die de hond laat liggen. Een doodskist is zijn slaapplaats.
Op een keer sluiten ze Oliver op in de doodskist door er gaan op te zitten. Als meneer Bumble binnenkomt, springen ze er af en Oliver kan gaan lopen naar Londen.
Hij komt daar de zakkenroller Dodger tegen en die brengt hem bij Fagin. Fagin laat kinderen bij hem wonen maar ze moeten leren zakkenrollen. Dodger moet Oliver meenemen om te tonen hoe het moet.
Op een keer ontmoet Oliver bij Fagin Nancy en Bill Sikes. Fagin en Bill Sikes zijn de bazen van de dievenbende. Nancy is wel lief voor de kinderen en ze blijven graag in haar buurt.
Als Oliver weer eens met Dodger in de stad is, kan Oliver gaan lopen.
Dodger vertelt dat aan Fagin en Nancy moet Oliver gaan zoeken. Als ze Oliver vindt, wil Nancy hem beschermen en wordt doodgestoken door Bill Sikes. Bill pakt Oliver mee en ze vluchten over de daken. Daar wordt Bill Sikes doodgeschoten.
Oliver kan dan bij meneer Brownlow gaan wonen. Nu heeft Oliver ook een thuis want meneer Brownlow blijkt de opa van Oliver te zijn.
Kato

20/02 - WAW, WAW en nog eenss WAW! Oliver, dat was super! Iedereen moet komen kijken! Er waren 2000 mensen of meer of minder. Ik wou dat ik dat 1000 keer kon kijken. Oke, oke, ik vertel het. In het begin stelde de dirigent zich op. En toen begon het. Ik ga nog niet alles vertellen. Maar het was echt super! Kijk maar! Da-ag!
Alissa

21/02 - Wij gingen met de tram. Het was heel leuk. Er konden 2000 mensen in de zaal. Oliver kwam bij dieven. Het was grappig.
Maarten

Eerst zijn wij gestapt naar tram 15. We moesten uitstappen op de Meir. Het gaat over Oliver die werd gepakt door boeven. Later valt hij flauw en mag hij mee met meneer Brownlow. Het was soms wel stom als ze aan het zingen waren. Dat vind ik niet leuk.
Maar Fagin was het grappigste van allemaal. Hij deed heel grappig.
Eliasz

Ik vond het heel leuk. Het was spannend. Ik vond het grappig. We zaten van voor. Ik wil het zelfs nog drie keer zien. We moesten lang wachten in de tram.
Je moet er echt naar gaan kijken want het is echt heel leuk. Het is megamooi!
Roos

We zijn met de tram naar Antwerpen gereden om naar de musical Oliver te gaan kijken. Het gaat over een jongen die in een weeshuis woont en niet genoeg te eten krijgt. Hij gaat dan ergens anders wonen. Om het vervolg te kennen, moet je zelf maar gaan kijken. Het is zeker de moeite: heel leuk en spannend!
Frédéric

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...