Pagina's

dinsdag 21 december 2010

De Tondeldoos

In een afgelegen dorp aan de rand van Nederland zitten twee rechercheurs niets te doen. Er gebeurt in hun dorp al lange tijd niet veel. Nooit eens een schilderij dat gestolen wordt.
Als dat wel het geval zou zijn, zouden ze alles af moeten zetten om sporen te vinden. Vingerafdrukken en haarvezels bestuderen. Verdachten ondervragen, door een rood stoplicht rijden met de sirene aan.
Maar nee, het is stil, regenachtig en verlaten. Tot ze een Tondeldoos vinden en op onderzoek gaan. En dan ... ja, dan is het te laat!
Het Woeste Woud maakt theater dat een nieuwe, frisse kijk heeft op bekende sprookjes.


Beste Meester Marc,
Hier volgt het verslagje dat ik samen met mama gemaakt heb.

De Tondeldoos zo heet het toneelstuk dat we gezien hebben.
Ik vind het verhaal erg moeilijk om na te vertellen.
Het was wel heel leuk met veel lawaai soms maar wel met mooie muziek.
Soms was het ook wel eens grappig dat je kon zien hoe de hand van de geest eraf was.
En ogen, griezelige ogen van de hond die waren wel om echt schrik te krijgen.
Ik ben blij dat ik dit mooie toneel gezien heb en hoop dat we snel teruggaan.

Heel veel groeten,
Antje en Tinneke

We hebben gelet op de hoofdletters en de punten want dat moet de meester hebben, zo schijnt.


De Tondeldoos.
We zijn naar het toneel De Tondeldoos gaan kijken.
Het was soms eng maar niet zo eng.
Het was héél leuk!
We hebben véél plezier gehad.
We hebben ... Ik kan het niet zegen, het was zó leuk!
Ik heb de hele tijd gekeken.
Zoé


Wij zijn naar De Tondeldoos gaan kijken. Het was soms eng en als ik bang was, kroop ik altijd bij Zoé. Het was ook grappig. Ik heb goed gelachen vooral met de protzak. In de tondeldoos zitten twee stenen. Wanneer de stenen tegen elkaar raken komt de grote hond. De grote hond vraagt dan: Wat wenst u, baas? En zo eindigt ook het toneel.
Emma R.


We gingen al eens met het ander derde naar het verhaal De Tondeldoos kijken. Maar het was een eng verhaal. Er was een meisje en een jongen die speelden heel het verhaal met veel rollen. Op het einde liep als gelukkig goed af. Echt een spannend verhaal. Zeker eens gaan! Veel plezier!
Nathalie


Het was spannend. Megaleuk. Ik wil het nog eens zien. Ik val bijna flauw. Het mooiste dat ik ooit heb gezien!
Roos


Beste Meester Marc,

Het toneel (De Tondeldoos) was heel leuk!
Soms was ik wel een beetje bang.
De Tondeldoos is een sprookje.
Er zijn twee mensen die werken. Die willen speurders worden van de politie.
Het was een heel moeilijk verhaal om uit te leggen.
En het is allemaal met twee dezelfde spelers gespeeld.
Hetgene wat ik niet zo leuk vond was het stappen.
Maar voor de rest was alles heel leuk.
Rosie


De Tondeldoos kan toveren.
Er waren maar twee mensen toneel aan het spelen.
Het was grappig!
De mevrouw trok aan de meneer zijn broek toen die aan het kruipen was.
Toen die mensen op hun hoofd waren aan het kloppen en hun haar naar achteren deden, gingen ze iets oplossen.
Louis


Hallo ik ben Alissa. Wij hebben vandaag dinsdag 21 december 2010 naar een Tondeldooshow gekeken. Sommige dingen waren wel eng. Ik was er met de hele klas en het ander 3de en er waren ook andere klassen, maar die waren niet van onze school. Op het einde dan waren er grote ogen. Sommige dachten dat het van die hond was.
Alissa


De Tondeldoos.

Deze middag gingen we naar een toneel.
Het toneel was een beetje bangelijk, vooral de poezenogen.
Het werd gespeeld door 2 personen.
Zij waren verliefd op elkaar en zij waren de geesten van het kerkhof.
De acteurs leefden zich helemaal in in hun rol.
Het toneel was super mooi.
Lize


Er waren twee mensen die rechercheur wilden worden.
Ze hoorden griezelige woorden.
En ze zochten een tondeldoos.
Omdat je dan alles kon wensen wat je maar wilde.
Maar dat kwam er niet van.
Ze vonden de tondeldoos en dachten dat de tondeldoos niet werkte.
Einde.
Thomas


Wil je nog eens een andere versie van dit sprookje bekijken? Deze toont het verhaal zoals Andersen het bedacht heeft.

Get Microsoft Silverlight
Of bekijk de flash versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...