Pagina's

dinsdag 31 maart 2009

Sperwer!

Het lijkt wel of ik elke keer als ik ziek ben een bijzondere "vogelgebeurtenis" zie in de tuin!
Vorige keer zag ik een ijsvogel de vijver induiken. Dat was formidabel om te zien.

Deze keer zag ik in de haag een sperwer een tortelduif oppeuzelen!
Die ijsvogel was me toen te snel af. Daarvan een foto nemen, lukte natuurlijk niet. Het diertje is veel te schuw en vluchtte weg toen het beweging opmerkte.
Maar deze sperwer zat verder weg in de tuin en was min of meer op zijn gemak met zijn maaltijd bezig. Ik had de tijd om mijn fototoestel te nemen. Met de zoomlens op maximum kon ik enkele foto's nemen.

Dit is er één van. De rest heb ik - samen met enkele andere foto's van sperwers die ik op het internet vond - in de webalbums gezet.
Je moet maar eens gaan kijken. Een beetje gruwelijk zijn wel de bloederige resten van de duif die nog in de haag hingen. En zelfs nog een hele poot!
Op de bijgezochte foto's kun je zien hoe zo'n sperwer de veren van zijn prooi plukt en hoe hij door de lucht scheert. Zó heeft ie immers eerst die duif gevangen; hij grijpt ze gewoon in volle vlucht!
In Wikipedia kan je nog meer lezen over sperwers. Je zal dan misschien opmerken dat 't in mijn tuin om een sperwervrouwtje ging.

Ik ben bijna terug beter. De antibiotica beginnen hun werk te doen. Ook de stem komt weer op volume. Ik denk dat ik donderdag wel terug zal zijn. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...