Pagina's

donderdag 5 maart 2009

Kwali Kuna

De meningen waren verdeeld over de opera "Kwali Kuna" die wij laatst gingen bekijken in de Mark Liebrechtschouwburg. Dat blijkt ook uit wat onze reporters hieronder schrijven.

We zijn vandaag naar Kwali Kuna geweest. Het was een opera over muzikanten op een eiland en die wilden daar weg. Toen kwam er een keizer en die zat in een kist. Hij had blikken vol krab. Er was al een stuk gebouwd aan de boot maar ze moesten nog een stuk doen. Toen de boot af was, wilde de keizer niet meer mee.
Sander

Er woonden eens vier muzikanten op een eiland. Op een dag spoelde de keizer van Maleisië aan.
Hij had veel blikjes krab bij zich. Een van de muzikanten had soms ruzie met de keizer en soms waren ze ook vrienden.
Ik vond het niet zo leuk omdat het veel gebrul is en dat vind ik niet zo leuk.
Lucas

Er zijn vier muzikanten op een eiland. Na een paar jaar stort er een keizer neer. De keizer vraagt aan de muzikanten wat eten jullie ? De muzikanten zeggen dat ze fruit eten. Dan wil de keizer weg. Ze bouwen een boot met een zeil en varen weg.
Soms was de muziek te luid. Voor de rest vond ik het wel leuk.
Thomas

Dinsdag 3 maart gingen we naar een rockopera zien.
Het was een verhaal waar in gezongen en leuke muziek werd gespeeld.
Het verhaal ging over een keizer die uit zijn land werd gezet,want de bewoners vonden hem een slechte keizer.
Zo kwam hij aan op een bijna onbewoond eiland.
Er waren vier mannen op een instrument aan het spelen.
Eén was er aan het zingen.
De keizer wou altijd maar de baas spelen met een blik krab.
Op een gegeven moment gingen de anderen eens zelf nadenken en beslissen. Ze wilden naar Ambrosia gaan en hadden daarvoor een boot nodig.
Dus pakte de man alle stukken hout die waren aangespoeld op het strand.
Hiermee maakte hij een boot.
En ze vaarden allemaal weg, maar waarheen wist niemand.
Einde!
Ik vond het saai, omdat ik liever naar grappige dingen kijk.
Anouck

We gingen naar het optreden. Het was een opera. Ik vond het heel cool. De muziek was soms wel hard. Er waren ook instrumenten zoals: gitaar en drum. Ik vond dat de zanger mooi kon zingen. De muzieksoort was rockmuziek. Ik vond het heel leuk. Omdat het toffe muziek was.
Matthijs

Dit verhaal gaat over Kwali Kuna. Er komt veel mooie muziek in. Zo klonk het gezang van de eilandbewoners goed.
De bewoners maakten een boot en dan kregen ze een potje krab. Die had de keizer mee gebracht toen hij met zijn kist was afgezet.
Toen de boot af was, wou de keizer niet meer mee naar Ambrosia gaan. Toen overtuigde de bewoner de keizer om toch mee te gaan. En dan wees hij de weg naar Ambrosia.
Ik vond het wel leuk omdat ik het mooie muziek vond.
Niels

Ik vond het mooi en een beetje leuk. Het was ook een beetje saai met Kwali Kuna. En dan een beetje kattengejank want er was een oud liedje bij.
Ik vond het een beetje raar met die confetti die op de grond viel. Ik vond het een beetje grappig, want die keizer heeft blikken krab gegooid naar de anderen. En een beetje vies met die man op het einde met zijn kale kop!
Melodie

In het begin was er vreemde muziek. Op het eiland waren vier muzikanten. En dan zat de keizer in een kist. De muzikanten speelden mooie muziek. Op het einde gingen ze naar Ambrosia.
Ik vond het niet zo leuk omdat ik het veel lawaai vond.
Dries

Er waren vier muzikanten op een eiland dat ze wilden verlaten. Ze maakten veel muziek. Ze deden dat met gewone en elektrische gitaar, elektrisch drumstel en xylofoon. Daar was een valse keizer die krabben bij zich had. De muzikanten maakten een boot en vaarden weg.
Ik vond het super-medium-tastisch!
Lisa

Kwali Kuna
Er was eens een eiland. Er zaten vier muzikanten. Hun droom was weg van het eiland te komen.
Op een dag stortte er een keizer neer. Hij had een koffer vol blikjes krab. Elke keer als de muzikanten iets deden wat de keizer zei, kregen ze een blikje krab.
Op een dag hadden ze een boot moeten maken. De muzikanten wilden naar het land van de keizer gaan. Dat heette Ambrosia. Maar de keizer wou helemaal niet meer weg.
Lies

Kwali Kuna
Er was eens een eiland. En op dat eiland zaten vier mannen vast.
Op een dag viel er een keizer neer op dat eiland. Die zei: ik ben de enige overlevende van een schipongeluk. De keizer verstond niks van wat ze zeiden, want ze spraken met rare woorden. Hij had rare kledij aan. Hij droeg pantoffels in plaats van mooie dure schoenen.
Op het einde bouwden ze een boot en vaarden terug.
Florette

We gingen naar een opera. Het heette Kwali Kuna.
Er speelt een keizer in het stuk en vier muzikanten die weg van het eiland willen! De keizer werd door het volk van Ambrosia weggestuurd naar het eiland van de muzikanten.
De keizer laat de muzikanten werken voor blikjes krab. De muzikanten bouwen een boot om het eiland te verlaten. De keizer wil niet meekomen naar Ambrosia. Maar de muzikanten verplichten de keizer om mee te komen. En dan naar Ambrosia.
Het was heel leuk.
Cato

Er was eens een keizer die met zijn kist op een eiland neerstortte. Op dat eiland zag hij vier muzikanten. De keizer speelde de baas over de muzikanten. De muzikanten moesten een boot bouwen en soms kregen ze een blikje krab. De muzikanten nemen de keizer mee op de boot. Ze vertrekken naar Ambrosia.
Ik vond het niet zo tof.
Timon

We zijn met het derde en het vierde leerjaar naar het toneel Kwali Kuna gaan kijken. Er waren 4 muzikanten en we zaten ergens vanvoor.
Er was een keizer afgezet. Maar de keizer had een koffer vol met krab. De zanger had een boot gemaakt. Dan wilden ze naar Ambrosia maar de keizer wilde niet meer weg.
Als het gedaan was mochten we nog vragen stellen.

Sam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...