Pagina's

zaterdag 7 februari 2009

Knuffelen met knuffels

We brachten onze knuffels mee naar de klas.

In de schrijfles gingen we aan de slag om onze knuffel te beschrijven.
We letten vooral op:

1. Hoe heet mijn knuffel?

2. Hoe kreeg ik mijn knuffel?

3. Hoe ziet mijn knuffel eruit?

4. Waarvoor gebruik ik mijn knuffel?


In de spreekles mocht dan, wie dat wou, over zijn knuffel komen vertellen.

We zetten alle knuffels op de tafel en haalden juf Agnes. Die moest uit die stapel knuffels de juiste proberen te vinden, door goed te luisteren naar de beschrijving ervan door een kind.
Bij een goeie beschrijving lukte dat natuurlijk beter ...

Anouck en Inne hadden er vooraf thuis nog meer
werk van gemaakt! Zij hadden een aparte tekst voorbereid. Hier komen ze:

Meih-meih-meih!
Ik ben Dotje, de knuffel van Inne, en woon er al 3 jaar bij.
Ik kom van de zak van zwarte Piet, van het Sinterklaasfeest van de papa van Inne.
Meih-meih-meih!
Ik ben één van de lievelingsknuffels van Inne,
Maar soms ben ik jaloers op Beri en Steffy, de beren.
Inne zorgt goed voor mij en ik mag af en toe in haar bed slapen.
Ik ben een echte knuffel en geef supergraag kusjes.
Meih-meih-meih!
Als ik niet in het bed van Inne lig, dan kan je mij in de wei vinden.
Daar snoep ik van het malse gras en huppel in het rond:
pong, pong, pong, pong!
Da-ag!
Pong, pong.

(Inne)


Mijn liefste knuffel is lekker zacht,
ze heeft een echte berenvacht.

Een coole snoet,
met twee bruine ogen,
een strakke jeans
en een rode trui,

daar komen nog rode strikjes
en zwarte schoentjes bij.

Mijn liefste knuffel maakt me blij,
ik noem haar Marie en ze is van mij.

(Anouck)

Volgende week tikt iedereen zijn knuffelbeschrijving in op de computer. We nemen een foto van de knuffel en leren hoe je die in je Word-document plakt.
Die documenten publiceren we daarna natuurlijk ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...