Pagina's

woensdag 14 januari 2009

Groepslezen: Peter en de Wolf

Boeiend expressief voorlezen, zoals in een luisterspel. Dat oefenden wij in twee groepen met een korte dialoogtekst.

Wij hebben gelezen in groepjes van “Peter en de wolf”. We hebben de rollen verdeeld en ik was de jager. Sam was grootvader en Matthijs was Peter en Dries was de wolf. Ik vond het héél leuk.
Groetjes van Sander

De kinderen van 3a lazen in groep. Eerst moesten ze goed oefenen. Ik zelf deed niet mee. Als iedereen goed geoefend had, moest iedereen met zijn groep het verhaal voorbrengen. Iedereen deed leuke geluidjes, dat is leuk.
Lucas

We moesten gisteren groepslezen. Het verhaal heette “Peter en de wolf”. En ik was Peter.
Het lukte goed. De meester heeft er zelfs een filmpje van gemaakt. Nu kan je ons bezig zien op YouTube. Heel erg grappig.
Uw reporter uit Mortsel: Niels!

Peter en de wolf
We werkten met een luisterverhaal rond Peter en de Wolf.
De meester verdeelde ons in groepjes.
Dan werden de kaartjes voor de rollen verdeeld.
Dat waren de eend, de kat, de vogel, grootvader, de wolf, Peter, de jagers en de verteller.
Toen moesten we de tekst lezen.
Na een tijdje gingen we groep na groep van voor staan en lazen we de tekst voor heel de klas.
XXX Inne

Peter en de wolf. We hebben in 2 groepen gewerkt: een groep met de kruisjes en een met niks.
Anouck was de verteller, Matthijs was Peter, Florette was de kat, Alyssia was de vogel, Sam was grootvader, Cato was de eend, Dries was de wolf, Sander was de jager.
Alyssia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...