Pagina's

dinsdag 17 januari 2017

Knuffelige gedichten



Alle kinderen werden dichters en gingen aan het werk tijdens ons thema van taal over knuffels. Wat vinden jullie van hun dichtkunsten?


Er waren eens twee grote knuffelberen
die gingen samen kamperen.
Ze leerden over beren en kregen mooi kleren.
Ze zagen mooie speren en moesten toen omkeren.
Ze maakten een kamp in het bos.
En zagen ook heel veel mos.
De twee baasjes gingen mee.
Hoezeee!
Maaike & Jerome

’S nachts moet ik slapen.
Ik ben moe en moet ook gapen.
Ik leg mijn beer naast me neer.
Hopelijk heb ik nu geen stoute dromen meer.
Dromen moeten komen en hopelijk geen dief.
Want mijn teddybeer is veel te lief.
Een zonnetje in mijn hoofd,
dat heeft mama mij beloofd.
Ik heb een knuffel als hondje.
Hij heeft een klein mondje.
Mijn knuffel is zo zacht.
Daarom dat hij lacht.
Samen liggen we onder de wol.
Ik en de pluizenbol!
Seppe, Marie & Lena


Karate vinden ze zo fijn
want ze zijn heel blij.
Loltje is zo blij want Spring Bonnie is heel fijn.
Nu mag het ook eens wat anders zijn.
Loltje en beertje zijn zo blij
Want hun beste vrienden zijn erbij.
Yana & Kemberly

Genevaldo zijn knuffel heet Max
En mijn knuffel heet Lukie.
Ik neem het mee naar mijn bed
Ze dragen geen pet.
Ik druk mijn knuffel dicht bij mij aan.
Samen knuffelen we tot aan de maan.
Genevaldo & Chiel


Dit is Pipa en dit is Pipo.
Ze hebben zwarte oortjes en korte pootjes.
We slapen er allebei mee
en gaan er zelfs mee naar de wc.
Ze houden van lopen en wij van kopen.
Ze spelen en schreeuwen.
Ze gaan in het bos en daar komt een vos.
We hebben pijn en dat vinden zij zeker niet fijn.
Wij hebben een eng gedacht
maar zij houden zeker de wacht.
Gekke bekken doen
Wat een kapoen!
Kaat & Jaane

Mijn knuffel is lief.
Hij is een beetje mijn hartendief.
Hij houdt van mij.
En is altijd blij!
Zijn ogen zijn blauw
en houden van jou.
Als hij proper is, dan is hij blij.
Samen met een vriendje zoals jij!
Zijn oortjes zijn klein.
Dat is fijn.
Hij waakt over mij, dat is plezant.
Ik zie je weer terug in dromenland!
Ines & Jade


Het zijn geen buffels maar knuffels.
Het is geen pandabeer maar een wasbeer.
Het is geen minion maar een pinguïn.
Ik ben stoer met mijn knuffel!
Maiko & Stijn
Bruno Mars is mijn teddybeer.
Hij eet graag een peer.
Hij speelt graag Fc De kampioenen
en vindt de zomer één van de mooiste seizoenen.
Hij gaat dan zoenen met zijn lief.
Het is een echte hartendief.
In het bos gaan ze kamperen en masseren.
Van in de klashoeken tot in de boeken.
Maxime & Sourik



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...