Pagina's

woensdag 30 november 2016

Recept


Hallo iedereen,
Ik ga jullie uitleggen hoe je marsepeinen fruit maakt volgens het klasrecept.
Je hebt marsepein nodig. Ja, dat is nogal logisch hé.
En ook kleurstof, maar wel die je mag opeten.
Je hebt deze kleuren nodig: geel, groen, oranje, rood en zwart.
En je hebt ook nog kruidnagel nodig en een tandenstoker. Zo een die je ook bij de aperitief gebruikt.

Wat we gaan maken is een banaan, een mandarijntje en een appel. Klinkt dat lekker?
Eerst en vooral een stukje marsepein pakken en dan begin je het te kneden tot het zacht wordt. Nu rol je het in een bolletje maar zorg dat er geen barsten zijn. We moeten nu een putje duwen met onze 2 vingers. Even wachten op de meester ... en dan komt hij langs met de kleur rood. Kneden, kneden, kneden. 

OK, nu zal het wel goed rood zijn en rollen we een bolletje. Dan pakken we een tandenstoker en breken die in 2. Je steekt een stukje in de appel en dan moeten we weer wachten tot de meester met het groene langskomt. Daar maken we dan het blaadje mee. En hop, we hebben een blozend appeltje. 
Mmm ... lekker!
Alleen jammer dat ik geen marsepein lust, maar gelukkig mijn gezinnetje heel graag!
Groetjes,

Floor
 

Volgende keer leg ik jullie uit hoe je de banaan en de mandarijn maakt.
Ik heb 19 zinnen. Als dat niet veel is.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...