Pagina's

dinsdag 4 oktober 2016

De pratende paraplu


Hallo,

Ik wil graag mijn zelfverzonnen verhaaltje vertellen. De titel is...
De pratende paraplu.

Er was eens een jongen en die heette Jef. Het was een hele rare jongen want hij wou naar buiten wanneer het regende en naar binnen wanneer de zon scheen.
Op een dag zat Jef buiten in de zon omdat het moest van zijn mama. Maar dat vond hij verschrikkelijk. Hij had zijn paraplu bij, anders voelde hij zich alleen. 

Opeens begon het te regenen! Natuurlijk was Jef echt superblij!
En toen begon de paraplu te praten.
Jef was stomverbaasd want hij wist niet dat paraplu's konden praten! De paraplu zei: 'Dag Jef, ik heb geen vrienden. Wil jij mijn vriend zijn?'
Jef: 'Natuurlijk wil ik je vriend zijn!'

En vanaf dat moment waren Jef en de paraplu vrienden geworden.
Wanneer Jef thuis was zei hij aan zijn mama: 'Ik heb een nieuwe vriend!'
Mama: 'En wie mag dat dan wel zijn, jongen?'
Jef: 'Een paraplu!'
Mama :'Een paraplu!?'
Jef: 'Ja, een paraplu en als jij mij niet gelooft, mag je zelf meekomen. 

Daarna gingen Jef en zijn mama, papa, broer en zus met de paraplu wandelen. 
Jef zei: 'De paraplu zal direct beginnen te praten!'
En de paraplu vroeg: 'Wie zijn dat Jef?'

Jef zei: 'Dat zijn dat zijn mijn mama, papa, broer en zus.'
En vanaf dat moment was heel het gezin bevriend met de paraplu!

Ik hoop dat jullie mijn verhaaltje een beetje leuk vonden?
Groetjes,

Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...