Pagina's

vrijdag 8 januari 2016

Knuffelachtige gedichten


Mijn eend helpt als je weent.
Dus vraag het gerust
en heel bewust.
Als hij dat graag doet,
is het heel goed.
Wat is het zo fijn
om hier te zijn.
Met mijn knuffel in mijn hand
ga ik nu naar dromenland.
Als je nu eens even wacht...
wens ik je een goede nacht!

Jasper & Mats



Ik knuffel met mijn lieve beer.
Elke keer heen en weer.
In de ochtend vind ik dat heel fijn.
Dan geneest de knuffel mijn pijn.
'S morgens neem ik mijn knuffel mee.
We gaan dan samen naar de zee.
Aan zee is het heel leuk.
Dan heb ik nooit een breuk.

Hanne & Fien


Een grote paarse olifant met oren oh zo groot
met een knuffel op zijn schoot.
Slurfje en Bartje zijn beste vrienden.
Dan kan je nergens zo goed vinden.
Ze zitten elke dag bij elkaar
en hebben altijd een tof ideetje klaar.
Dat doen ze met hun tweetjes.
Ze gaan naar de zeven wereldzeetjes.
Ze zwemmen en dat vinden ze oké.
De olifant spuit water over zijn vriend
dat maakt hen goed gezind.
Ze zeggen dan nog 'dag'
met een hele grote lach!

Florimon & Davie



Als ik bang ben, houdt mijn knuffel mij gezelschap.
Dan ben ik niet meer bang.
Dan gaan we samen naar dromenland.
We vertrekken naar een paleis.
Bij de koning en de koningin spelen we gezelschapspelletjes.
Dan vertrekken we met z'n allen terug.

Ruben & Ilya


Als ik in mijn bedje lig,
dan ben ik echt heel bang.
Dan kruipt mijn knuffel dicht bij mij,
heel dicht bij mijn wang.
'S morgens ben ik weer blij.
Dan ben ik niet meer bang.
Dan is het licht weer aan.
Dan kan ik weer gaan.
Einde

Nore & Julie



Mijn ijsbeertje eet visjes en slaapt graag bij mij.
'S morgens is het klaar dan is mijn ijsbeertje heel blij!

Merel & Axelle




Eendje en Zwarte Piet
Je ziet ze samen niet.
De ene werkt op het dak,
de andere zwemt in de vijver.
De eend eet broodde andere lust graag een pepernoot.

Germaine & Mauro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...