Pagina's

dinsdag 27 oktober 2015

1930


Hallo,
Ik ben Wolf en ga vertellen dat het morgen net zoals vroeger op school zal zijn.
We spelen school zoals in 1930.
De jongens zitten bij meester Verschueren en de meisjes bij zuster Sofia.
De jongens dragen bretellen, een korte broek, een pet.
De meisjes een kleedje of een rokje. Met een strik in hun haar.
We gaan met een griffel op een lei schrijven en met inkt op een blad.
We maken klasfoto's zoals vroeger. Zwart-wit.
Als ik stout ben, slaat de meester met de lat op mijn poep. Of met de gard.
Ik zal maar beter flink zijn!

Zuster Sofia en meester Verschueren zijn er al klaar voor!

5 opmerkingen:

  1. Meester Marc, je bent heel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meester Verschuren en zuster Sofia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat we apart mogen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het vandaag een super leuke dag.
    Het is wel jammer dat Janne haar been heeft gebroken.
    Hopelijk is ze snel genezen.
    Groetjes Wolf

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...