Pagina's

dinsdag 9 juni 2015

Nakomertje


 Dit schreven de kinderen gisteren:

Vandaag is er een wonder gebeurd! 
Onze eitjes zijn uitgekomen.
Ik noem een kuiken Kaki want hij heeft veel zwart op zijn kopje.

Voor de andere 3 weet ik nog niks. 
Misschien wel Jef, Paf en Pik.
Ik weet het niet. 

We zullen het zo dadelijk zien.
Ik mag er van mijn papa 3 meenemen.
Jullie kuikentjesliefhebber,

Arthur.

Hallo,wij zijn Amélie en Hannah.
Joepie, de kuikentjes zijn uitgekomen!

Ze zijn heel schattig, er zijn er 4.
Maar de naam weten we nog niet.
Het heeft 21 dagen geduurd.
We weten nog niet welke kleur ze krijgen.
Ze zijn nog wat nat.
Ze piepen nog wat, maar het is heel schattig.
En er is een grote rode lamp die voor warmte zorgt.
Er zijn 2 kleine en de andere zijn al een beetje groter.
De kuikentjes slapen ook heel veel.
Ze slapen dicht bij elkaar zodat ze het warm krijgen.
Ze hebben nog een kleine eitand.
Eén kuikentje heeft al een kakje gelaten.
Ze hebben een grote eetbak en een grote drinkbak.
Ze hebben een scherpe snavel.
Nu zijn ze al een stuk droger.
Groetjes van Amélie en Hannah


Maar ...
Deze berichtjes zijn vandaag al verouderd, want ...
Vannacht is er nóg een kuikentje geboren.
En nu zijn ze dus met 5!
Gisteren kozen we al de namen Twitter, Olaf, Jef en Gummie.
Nu moeten we straks nog een naam kiezen voor ons nakomertje.

Straks nog meer kuikentjesberichten want er zijn nog bloggers bezig!


1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...