Pagina's

woensdag 8 oktober 2014

Een verslagje van Olivia

Maandag is de oma van juf Sofie langsgekomen. Ze kwam vertellen over vroeger, hoe ze naar school ging bij de nonnetjes. Ze leerden net als nu rekenen, schrijven en lezen. Maar ze schreven niet met pen en papier maar met een leitje en een griffel. Als je stout was moest je ezelsoren opzetten en klompen aan je knieën doen en als je teveel praatte kreeg je een tong in je mond dan kon je niet meer praten. Het was heel leuk om haar te horen vertellen. Het is fijn om wat over de klas van vroeger te weten. En over de oorlog. Wist je dat de kindjes tijdens de oorlog soms midden in de les naar de kelder moesten vluchten? Oma van juf Sofie, je bent heel lief.

Groetjes van Olivia


12 opmerkingen:

  1. Goed geschreven Olivia! Ik vind haar ook heel lief! Groetjes Yaron!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het heel leuk om iets te weten over vroeger en nu weet ik veel
    meer over vroeger.Ik vond het heel leuk.
    Groetjes Melina.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het vertellen over de oorlog super leuk.
    En het huis vond ik raar.
    groentje rayaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je dat je kwam vertellen over vroeger en over de oorlog de oorlog vont ik het leukste toe je dat je vertellen. Groetjes Leonoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het heel leuk dat je kwam vertellen. Ik ben veel te weten
    gekomen over vroeger en de oorlog. Het snoepje was heel lekker. Ik hoop dat je nog eens komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het leuk en weet je wat ik het leukst vond?
    Dat jij kwam vertellen.
    Ik vond het leuk dat jij over de oorlog vertelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het super super leuk. Maar het leukste vond ik toen we de snoepjes kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag oma van juf Sofie ik vond het verhaal van u heel leuk

    maar ik vond het jammer dat u naar huis moest

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond het leuk dat de oma van juf Sofie vertelt over de oorlog en over haar klas. Groetjes van Nuhan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vond het ook heel leuk dat je kwam vertelen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond het ook heel leuk dat de oma van juf Sofie kwam vertellen.
    En dat snoepje op het einde was heel lekker. Groetjes van Kaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...