Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Wolf en konijn


Je bent deze keer een konijntje ... dat ...
uit de klauwen van de wolf moet zien te blijven!
Daarvoor moet je snel de rivier oversteken langs wiebelende tonnen.

Klik op de afbeelding hierboven om naar het spel te gaan.
Eerst kan je allerlei instellingen naar jouw wens zetten.

Bovenaan: speed (snelheid). Je kan kiezen uit slow (traag), normal (gewoon) of fast (snel).
Rechts naast START: Choose the number of barrels.
Dat betekent: Kies het aantal tonnen.
Verder onderaan: result number.
Laat dat maar staan op one figure.
Tenslotte: operations (bewerkingen).
Om de tafels te oefenen kiezen we natuurlijk voor x :
Klik dan op START.

Je merkt dat er nu vermenigvuldigingen en delingen op de tonnen staan.
De maaloefeningen zijn een lachertje.
Dit spel is vooral geschikt om je delingen te oefenen.
Klik telkens het quotiënt of product van de linkse ton aan.
Kies daarvoor het juiste cijfer op de grijze blokjes.

Lukt het bij slow? Probeer dan eens normal.
Of, straffer nog: fast!
En wat als je meer tonnen kiest?
Hoe lukt het bij jou? Laat 't eens weten!

Oh! Een reactie. Evi schrijft:
Wat leuk al die rekenspelletjes.
Zeker als je zo goed kunt rekenen als ik en ik kan goed rekenen.
Het leukste spel vind ik met de ballonnen.
En het moeilijkste spel vind ik wolf en konijn.
Groetjes, Evi.

1 opmerking:

  1. Wat leuk al die rekenspelletjes.Zeker als je zo goed kunt rekenen als ik en ik kan goed rekenen.en het leukste spel
    vind ik met de balonen.
    en het moejlijkste spel vind ik
    wolf en konijn.

    groetjes Evi.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...