Pagina's

dinsdag 9 oktober 2012

Verkiezingen


De kinderen van het zesde leerjaar hebben serieus last van verkiezingskoorts!
Ze hebben partijen opgericht, programma's geschreven, slogans bedacht en overal affiches uitgehangen. Op de speelplaats worden flyers uitgedeeld.
Morgen komen al die partijen in de klas zichzelf en hun programma voorstellen.
Mooi, want vrijdag mogen alle kinderen van Tandem 2 dan écht gaan stemmen.
Net zoals onze mama's en papa's twee dagen later.
Hun enthousiasme steekt ook de kinderen van het derde leerjaar aan.
Dit schrijft Anaïs:

Hallo, ik ben Anaïs.
En ik wil jullie iets vertellen.
Wil je het horen?
Ja! dat is goed!
Ik zal jullie het vertellen.
Je kunt nu stemmen op De Tandem.
Goed hé!
Ik stem op De Tandem Anders, die vind ik het beste.
Omdat ze de speelplaats leuker gaan maken.
Ze gaan de WC een ander geurtje geven. Ze gaan een hinkelspel maken. Ze gaan een trampoline zetten en ook een springkasteel.
En als we gaan ineten, gaan ze warme of koude chocomelk maken.

Dat is pas fijn, ja toch?
Daarom stem ik op De Tandem Anders.
Als je wilt stemmen, dat mag.
De Layla's vind ik ook leuk, maar iets minder dan De Tandem Anders.
Het is vrijdag de echte verkiezing!
Dat vind ik wel echt heel heel tof.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...