Pagina's

maandag 25 juni 2012

Macramé met 3b


Macramé was een hit op bosklas.
Iedereen wou wel een polsbandje. En nog een.
En nog een.
En nog eentje meer ...
Daarom deden we 't op school nog eens over.
'n Extra macramésessie met juf Hilde, samen met 3b.
Dat was tof.

Hallo, ik ben Tia.
We hebben in de refter macramé gedaan met 3b.
We hebben een paar bandjes gemaakt en dat was tof.
Ik maakte er een voor Thaïs.
Ilan had geen macramé maar een soort van octopus.
Het was heel raar en die kleuren waren mooie kleuren.
Ik zou het ook graag willen doen. Maar ik kan het niet zo goed.
Weten jullie al wat macramé is?
Voor macramé heb je twee verschillende kleuren nodig.
Je moet een vlaggetje maken met je eerste kleur. Met de andere kleur moet je onder de eerste twee touwtjes gaan en met dezelfde kleur moet je ook onder het vlaggetje gaan en dan moet je het aantrekken.
Da-ag, tot ziens, babaai, dada.


Vrijdag de 22ste juni 2012 gingen we macramébandjes maken.
We hebben dat ook op bosklas gemaakt.
Dus we deden dat nog eens.
Ik heb er nu al drie.
1 op bosklas.
2 op school met juf Hilde.
En 3 van Tia gekregen.
En ik moet zeggen dat ik dat heel tof vond.
Daarom heeft mama nog wat koord gekocht om macramé te doen.
Maar nu terug naar school.
Iedereen die het kon moest iemand helpen die het niet kon.
En dan maakte juf Hilde een knoop dat het bleef hangen.
Als je er genoeg van had dan mocht je een boek lezen.
Maar ieder geval was het simpel.
Je moet het zeker ook eens doen want het is echt tof.
Juf Hilde kan er wat van dus als je het niet weet dan moet je het haar eens vragen,
Als je het wil doen teminste?
Groeten,

Thaïs

We gingen macramébandjes maken in de refter.
Ik maakte een vriendschapsbandje.
Julia maakte ook een vriendschapsbandje.
We maakte eigenlijk een bandje voor mekaar.
Omdat we beste vriendinnen zijn!
(De meester kon er maar niets van!)
Het was heel simpel want op bosklassen hebben we dat ook al een keertje gedaan
En paar jongens van de klas wisten niet meer hoe ze het moesten doen!
En dat was wel grappig natuurlijk!
Ada en ik moesten de jongens gaan helpen.
Daarna gingen we zelf verder doen.
Ik was heel snel klaar met mijn macramé.
Daarna ging ik een strip lezen.
't Was snel gedaan met strips lezen want ik wou nog macramé maken!
Maar ik mocht niet meer van de meester.
Dus ik nam twee rest touwen en ik maakte daar nog macramé van.
Dan moest ik wel snel zijn!
Het is gelukt.
Ik vond de macramé echt te gek!
Groetjes,

Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...