Pagina's

zaterdag 15 oktober 2011

En er is ananas Irene.


In de klas speelden we met woorden. Dat is prettig!
Zo vonden we een heleboel woorden die je net zo goed achterstevoren kunt lezen. Van rechts naar links dus. In plaats van zoals normaal; van links naar rechts.
Natuurlijk denkt dan iedereen meteen aan kok, of aan pap of lepel. Maar er zijn er nog veel langere.
Een dag later wist Ilan te vertellen dat zulke woorden palindromen genoemd worden. En Tuur stuurde al een mailtje met daarin nog meer van die woorden.
Hierboven heb ik er ook een heleboel verzameld. Elke foto staat voor een palindroom.
Wie vindt ze allemaal?! Schrijf ze maar op bij "reacties". Kok, pap en lepel hoef je er niet meer bij te zetten. Die weten we nu wel ...

4 opmerkingen:

  1. Hallo meester,
    Samen met mijn papa, mama en Florette hebben we naar de palindromen gezocht... en gevonden.
    Hier zijn ze:
    meetsysteem, non, racecar, serres, nekken, Hannah, kayak, ara, radar en Ada.
    Mijn papa kent ook nog een zin die je achterstevoren kan lezen:
    "Baas neem een racecar, neem een saab."
    Groetjes
    Gustaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap, Gustaaf!
    Maar voor ara had ik iets anders in gedachten. Een langer woord ...
    O ja, nog een vraagje:
    Jij slaapt, ronkt, knort; ronkt, knort pa als jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ja, die ara is een legovogel.
    Dat had iemand in de klas al gezegd, maar ik weet niet meer wie.

    Gustaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken er ook nog eentje: koortsmeetsysteemstrook

    Ilan

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...