Pagina's

woensdag 28 september 2011

Dagboekbericht

Dit is net zo'n soort tovermachine ...
Armin stuurde een speelplaatsverhaal. Maar hij eindigt net waar het raadselachtig wordt.
Bij een tovermachine!
Daarom vroeg ik om een vervolg. Dat schreef hij gelukkig ook.
Ik zet hieronder zijn twee berichtjes na elkaar.

Gisterenmiddag zat ik in de zandbak. Ik speelde mee met Mats, Toon en Gustaaf. Ik zat te graven. En toen ineens brulde Mats tegen me: Ga uit de put!
En een beetje later vroeg ik aan Toon: Ben ik weer de slaaf? En Toon zei: Ja, natuurlijk. En een beetje later vroeg ik aan Toon: Mag ik naast je komen zitten? Ja, zei Toon.
Toen ik op de berg zat, begon ik meteen te graven. Nee, je moet hier helemaal niks doen!
Tring! De bel ging.We gingen in de rij staan en toen ik binnen kwam, zag ik iets vreemds staan: een tovermachine.
Groetjes,

Armin

Ik ga verder op mijn verhaal van eergisteren...
De meester zei: Ilan wat ga je doen? Toveren, zei Ilan. En hij begon meteen.
Hij goot een beetje water in een potje. Hij voegde er rode vloeistof aan toe en wat gele vloeistof en dan wat blauwe vloeistof. Hij draaide het potje boven een nepvuurtje en dan vroeg Ilan: De stok? En dan vroeg Ilan nog eens: Waar is de stok? En toen gaf Gustaaf de stok.
Ilan stak de stok in het potje en drukte dan op een knopje. En de stok begon te roeren.
Even later haalde Ilan de stok eruit en zette er een deksel op en dan drukte hij op een ander knopje en het begon precies te koken.
Even later drukte Ilan weer op een ander knopje en de vloeistof werd opgezogen door een buisje en kwam er langs de andere kant weer uit langs een theepot.
De vloeistof was groen geworden. En ik mocht als eerste van de toverdrank drinken. En het smaakte gewoon naar water.

Armin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...