Pagina's

dinsdag 7 juni 2011

Het zijn er twee ...



Wie beschrijft eens hoe het vanmorgen ging in de klas?

En ... denk ook even na over een naam voor die twee kuikentjes. Doe maar een voorstel. Klik op (0) reacties onder dit bericht. Tik het daar dan in.
Mama, papa, zussen, broers, oma en opa en tante Maria en nonkel Frans mogen ook mee doen.
Vergeet bij je voorstel je eigen voornaam niet te vermelden.

Antje schrijft:
De kuikentjes zijn echt om op te eten. Ik zou er heel graag 1 hebben. Ik zou ze Sofie en Paprika noemen.
Wanneer wordt er afbedot?
Het kan zijn dat andere kinderen er om vragen.
Maar ik zou er zo zo zo zo zo graag 1 of misschien wel 12 hebben.

Ja zeg, Antje! Ze zijn pas geboren en jij wil ze al gaan opeten! Ik weet zo maar niet of we je er dan wel eentje willen toevertrouwen, hoor ...

Rosie schrijft:
Joepie de poepie!!!! Vannacht zijn de eitjes uitgekomen. Ik heb er niet zelf op gezeten, neen, ze lagen 20 dagen in een broedmachine in een temperatuur van 38,5 graden. Toen ze uitkwamen, ben ik speciaal vroeg opgestaan. Ik heb alles zelf gedaan om vroeg te kunnen vertrekken. Maar mijn mama zat nog in de douche. Toen ik op school kwam, waren de kuikentjes er alle twee uit! Terwijl wij in ons bedje lagen te knorren ...
PIEP, PIEP, PIEP, PIEP. Ze zien er alle twee zwart uit, met een PIEPklein beetje geel. Ze zien er heel schattig uit. Toen we begonnen te werken, PIEPten ze nog een beetje. Toen zijn ze gaan slapen, maar wanneer ze dan wakker werden PIEPten ze heeeeel hard. Dat was heel grappig. Want dan waren we aan het lezen en toen begonnen ze te PIEPen.
Ik vind het superleuk dat ze in onze klas staan!


En Lize:
Joepie, de poepie! Vannacht zijn er twee kuikentjes geboren. De meester denkt dat het 1 meisje en 1 jongen is. Ze zijn super schattig! Ze zijn klein en zwart en hun buikje is een beetje wit. Het lijken wel kleine donsjes, zo zacht zijn ze. Ik kijk al uit naar morgen. Dan mogen we ze even vasthouden. De andere eitjes blijven nog twee dagen in de broedkast liggen. Misschien komen daar ook nog kuikentjes uit.

Om de andere reacties te lezen, klik je hieronder op ... "reacties"! Logisch, toch?!

7 opmerkingen:

  1. Ik zou ze Smik en Smak noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal ze een naam geven:Valerie en Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ze klaas en madelief noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jule en Sam, dat kan voor jongens of meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thomas, de broer van Rosie7 juni 2011 om 20:25

    Ik stem voor Al en Fred.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik, de papa van Rosie, stel Frieda en Agneta voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben Lize ik zou ze: Tok en Kukeleku.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...