Pagina's

zaterdag 5 februari 2011

Oliver! Schrijfopdracht


Hebben wij vrijdagnamiddag genoten van Oliver, zeg!
Geweldig om te zien hoe de kinderen meeleefden met wat er op het podium gebeurde. Soms zaten ze op het puntje van hun stoel van de spanning. Dan weer schaterden ze het uit. En als het lied "Hé, kom er maar bij!" aan de beurt was, dan werd er meegezongen uit volle borst!
Blozende wangen aan het eind. En ook wel wat moe sommigen, op de tram huiswaarts.
Kortom, ik heb 'n zalige namiddag beleefd met de kinderen ...

Maar wat vonden die kinderen er nu zélf van?!
Dát moeten zij eens opschrijven, zie. En mailen naar mij. Dan zet ik dat meteen hier op ons klasweblog.
't Is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens om verslagjes vroeg. Welnu, dit is een opdracht voor iedereen. En iedereen kan er ook een "geen-huiswerkbon" mee verdienen.
Laat maar komen! Of geef handgeschreven tekstjes aan juf Sofie (die mij maandag, dinsdag en woensdag zal vervangen wegens een sterfgeval in de familie).
Ik kijk er naar uit, hoor.

Doe het de komende dagen goed, hé, meisjes en jongens, bij juf Sofie!
En dan zie ik jullie (mijn schattenbollekes!) donderdag terug.

06/02 - Beste mensen.
Vrijdag, 4 februari 2011 zijn we gaan kijken naar de allerleukste musical, vind ik toch. Niks anders dan de musical Oliver! De hoofdrolspelers zijn Oliver en Dodger. Na de eerste helft was het pauze. Alles loopt goed af, dan weer met de tram naar school. Ik zou de musical van Oliver nog wel eens wullen zien. Zo leuk is die musical.
Nathalie

07/02 - We zijn vrijdag met de twee derdes naar de musical "Oliver!" geweest. Eerst werkten we nog wat in de klas. Dan aten we en direct daarna vertrokken we naar Antwerpen. Even stappen en dan de tram op. We kwamen daar aan en de zaal zat helemaal vol: 2000 mensen. Sommige kinderen aten in de pauze, maar dat mocht eigenlijk niet.
De musical begon. Er werd heel veel in gezongen. Het was een droevig verhaal met veel grappige stukken. Het was een supermooi einde (Oliver wist waar hij vandaan kwam en wist dat de Mr. Brownlow zijn opa was).
De musical was echt zòò leuk!
Eventjes stappen en we namen de tram terug. Sommige kinderen werden aan de terminus al opgehaald, dan moesten ze niet meer helemaal terug naar school stappen.
Groetjes,
Rosie

Joepie, eindelijk was het zover! We gingen met het derde leerjaar naar Oliver kijken in de stadsschouwburg. We reden met de tram er naar toe.
We zaten vooraan. Dus we konden alles heel goed zien en horen. Het was mooi, leuk, grappig en tof. Af en toe was het zelfs bangelijk. Oliver en Dodger speelden de hoofdrollen. Fagin was ook een belangrijke speler.
Het was een namiddag om nooit te vergeten!
Lize

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...