Pagina's

maandag 11 oktober 2010

Grote insectendag



Er zijn in onze klas enkele dappere kinderen. Zij durven een meikever over hun hand laten kruipen.
Een wat? Een meikever? Maar het is al oktober!
Ja. En toch vonden wij vorige week in de zandbak op school een levende meikever! Je kunt 'm zien op de foto's hierboven.

De meester had toevallig net die dag ook enkele (dode) waterjuffers bij.

Maar de rest van het verhaal laat ik over aan onze klasjournalisten. Er zijn er al twee.

"Wow, wat raar zeg! Een meikever in oktober? Ik mocht het eens in mijn hand doen. Het kriebelt een beetje. Veel kinderen durfden niet. Eerst durfde ik ook niet, maar daarna durfde ik dat wel." (Alissa)

"Verslagje van vandaag:
De meester had libellen thuis gevonden en meegebracht. Hij heeft ze ons laten zien en erover verteld.
Enkele kinderen vonden ook nog een meikever in de zandbank. Onze meester vond dit heel raar dat ze nu nog zo'n kever zagen.
Thuis ben ik in de tuin op zoek gegaan naar insecten en vond een mooie kruisspin. Morgen breng ik de kruisspin mee naar school." (Lize)

Wie dat wou, mocht thuis nog wat meer informatie opzoeken over de meikever, de libel en ... de kruisspin. Dus morgen lees je hier wellicht nog meer van onze onderzoekers!

12/10 - Hier is Milan:

"Je moet eens horen. Onze meester heeft een meikever gevonden in de zandbak. Ik denk dat hij 4 cm was. Met zijn scherpe pootjes hing hij aan je vinger. Hij vond ook 2 dode libellen. Ze noemen ze soms wel eens waterjuffers of glazenmakers. En hij pakte ook nog een kruisspin op zijn hand. Ik vond het heel leuk!"

Ondertussen hebben wij een heuse spinnenbak gemaakt in de klas! Hier zie je daarvan enkele foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...