Pagina's

donderdag 30 september 2010

Kapsalon



Veel foto's? Akkoord. Maar het was dan ook heel prettig in ons kapsalon. En iedereen wilde graag en veel gekiekt worden ...
Eigenlijk was dit een luisteroefening waarbij de kinderen opdrachten moesten uitvoeren. Maar onze reporters schrijven er het volgende over:

"Nieuw kapsalon in 3a! Vandaag mochten we kappertje spelen. Eerst kozen we een vriendinnetje. Nu konden we beginnen. We kozen zelf ons kapsel. Kato maakte 2 mooie staartjes met rekkertjes en speldjes. Het was heel leuk!" (Lize)

"Kapper spelen was heel leuk, want we mochten elkaars haar helemaal veranderen. De meisjes deden elkaars haar en de jongens ook. Die hadden meestal een punkerkapsel, en dat was heel grappig. Bij de meisjes waren het meer vlechtjes of 2 staartjes of 1 staart of een vlecht. Voilà, ik ben klaar!" (Rosie)

01/10 - Nog drie reporters stuurden hun tekst in.

"Kappertje in 3a.
Eerst moesten de jongens een partner zoeken. Dan las de meester iets voor wat ze moesten doen. Als de meester klaar was met lezen, moesten de jongens net het zelfde doen met hun partner. En ondertussen nam de meester foto´s. Toen dat de jongens klaar waren, dan waren de meisjes aan de beurt, die moesten ook een partner zoeken. Dan las de meester iets voor wat ze moesten doen. Iedereen zat al klaar. Maar Nathalie had niemand dus de meester vroeg wie het bij Nathalie wou doen en Wout stak zijn vinger op. Want de meisjes moesten 2 staartjes hebben. Maar dat vond Wout heel moeilijk. Dan begonnen wij, iedereen was dan klaar. Op het laatste werden er allemaal foto´s getrokken van iedereen van 3a.
Dit is het einde van de brief." (Nathalie)

"Wij mochten kapper spelen. Eerst en vooral kozen we een vriend. Ik en Milan en Frederik hadden punkershaar. Elias bleef hetzelfde, hij veranderde niet. Het was heel leuk. Einde." (Maarten)

"Hallo, hier ben ik weer. Weet je wat ik vrijdag gedaan heb? Nee, ik zal het je vertellen. Eerst mochten we een vriendinnetje kiezen. Ik koos Emma en daarna gingen we het haar doen. En we moesten de opdrachten volgen. Ik heb het eerst gedaan en toen Emma. En toen de meester klaar was, mochten we het haar zelf doen. Emma deed 2 staartjes en ik ook. Ik ben klaar. Daag!" (Alissa)

Er kunnen nog meer journalisten hun teksten insturen!
Want denk erom, dit is - voor een behoorlijk zelfgemaakt artikeltje - telkens de beloning:

We hebben nu genoeg verslagjes. Andere kinderen kunnen een volgende keer weer eens proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!
Je tekst verschijnt niet meteen. Hij wordt eerst nagelezen.
Het kan dus even duren voor die hier getoond wordt.
Kom later nog eens terug. Misschien heeft er wel iemand geantwoord op jouw opmerking ...